Betaling- en leveringsvoorwaarden

Bestellen

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Wanneer je je bestelling voor de verzending wil wijzigen of annuleren, adviseren we je zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Als de bestelling al verzonden is, kunnen wij helaas niets meer wijzigen

Ik heb een vraag over een product.

Mocht je niet de informatie kunnen vinden die je zoekt, neem dan contact op met ons. Wij helpen je dan zo snel mogelijk op je vraag te beantwoorden.

Betaling

Kan ik achteraf betalen?

Ja, achteraf betalen is mogelijk met AfterPay.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Ja, al onze prijzen zijn inclusief btw

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • PayPal
  • AfterPay
  • Mister Cash
  • Creditcard/Mastercard

Hoe lang duurt het voor jullie mijn betaling ontvangen?

Bij iDEAL, PayPal, Creditcard/Mastercard en Mister Cash ontvangen wij je betaling direct.

Met AfterPay betaal je nadat je het product hebt ontvangen. De factuur volgt een aantal dagen nadat wij je bestelling hebben verzonden.

Welke producten kunnen verzonden worden?
 
Onze producten worden via PostNL of DHL verzonden met de uitzondering van onze meubels. Deze kunnen in overleg wel bezorgd of verzonden worden. Wij doen dit omdat onze meubels vaak een afwijkende afmeting en gewicht hebben die niet geschikt zijn voor standaardverzending. Tevens zijn wij zeer zuinig op onze meubels en willen dat deze met de grootse zorg geleverd kunnen worden. Daarom bezorgen wij deze óf zelf indien dit op onze verzendroute ligt óf werken we samen met een gespecialiseerd bedrijf die ervaring heeft met het bezorgen van onze waardevolle producten. 
 
 Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
 
 Dit is zeker mogelijk! Wij hebben twee pick-up locaties, namelijk:
- onze showroom/winkel in Groningen
- ons atelier in Beilen (Midden-Drenthe)
Tijdens het bestelproces op onze site kunt u kiezen uit de optie verzenden of ophalen. Wilt u uw bestelling graag persoonlijk ophalen? Dan vragen wij om van te voren even contact met ons te hebben, zodat u er zeker van kunt zijn dat uw bestelling zich op de juiste locatie bevindt en voor u klaarstaat. 
  
Wat zijn de verzendkosten?
   
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de 50 euro betaal je bij ons geen verzendkosten. Bij bestellingen met een orderwaarde onder de 50 euro betaal je €5,95 aan verzendkosten. We verzenden ook naar Duitsland en België, de verzendkosten voor deze landen bedragen €9,00.

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Als je je bestelling voor 16.00 geplaatst en betaald is wordt je bestelling nog dezelfde dag op de post gedaan. In de meeste gevallen ontvang je je bestelling de eerstvolgende werkdag. Bij sommige producten is de levertijd iets langer, namelijk 3 tot 5 werkdagen. Dit is het geval indien een product niet (meer) op voorraad is. Dit kan helaas in zeldzame gevallen voorkomen omdat wij naast onze webshop onze producten ook in een fysieke winkel verkopen. Mocht er sprake zijn van een langere levertijd, dan zullen wij altijd contact met u opnemen.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, u kunt de status van je bestelling volgen. Zodra je bestelling is verstuurd ontvang je een track & trace code van ons.  

Leveren jullie ook in het buitenland?

Ja wij leveren naar Duitsland en België. De verzendkosten voor deze landen bedragen €9.00. Woont u in een land buiten Duitsland en België, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor het eventuele bezorgen naar een ander land.

Wat gebeurt er als ik producten bestel met een verschillende levertijd?

Wij proberen de bestellingen als één pakket te versturen, dit scheelt namelijk niet alleen verzendkosten maar is ook beter voor het milieu. Indien er sprake is van verschillende levertijden van bestelde producten, dan zullen wij altijd persoonlijk contact met u opnemen om te overleggen. 

Retourneren

Hoe stuur ik mijn bestelling retour? Bij Decozusjes doen we niet moeilijk over het retourneren van producten. Mits het bestelde product ongeopend en zich in de originele staat bevindt. 

Let op: helaas is het niet mogelijk om gerestylde meubels, gepersonaliseerde producten en hygiëne producten (zoals drinkflessen) te retourneren.  

Heeft u een product ontvangen dat u toch niet bevalt? Dan kunt u deze direct naar ons filiaal in Groningen terugsturen. U heeft wettelijk recht om uw product na 14 dagen zonder reden te retourneren en het bedrag van het product (dus niet de betaalde verzendkosten) terug te krijgen op uw rekening. Ook zijn de verzendkosten die u moet betalen voor het retourneren voor de klant. De 14 dagen bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.

  1. Ga naar je persoonlijke account op onze website en klik op Bestelgeschiedenis. Klik op de betreffende bestelling en selecteer de producten die u wilt retourneren. We verzoeken u een reden van retour op te geven in het veld Goederen retour en klik daarna op Retourbon aanmaken. Nu dient u te wachten tot wij de retour goedkeuren aan de hand van onze voorwaarden. U zult een e-mail krijgen zodra deze is goedgekeurd, dit kan enkele dagen duren. Hierna kunt u de retourbon afdrukken en in de doos te leggen. Nu is uw retourzending goedgekeurd en aangemeld.
  2. Leg de producten die u wilt retourneren in de doos en noteer ons adres duidelijk op het pakket.
  3. Geef het pakket af bij een PostNl punt. Wij zullen u een e-mail sturen zodra deze bij ons is aangekomen.
  4. Zodra alles is goedgekeurd en rond is dan zullen wij het betaalde bedrag voor het product terugstorten op uw rekening nummer.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Je betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van je bestellingen. Retourneren is gratis maar het retour sturen niet. Het verwerken van retouren kan maximaal 14 dagen duren nadat u de producten heeft opgestuurd. U kunt uw pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL steunpunt afgeven, waar de bestelling wordt teruggestuurd.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!

Werkwijze retourneren

Wanneer u een artikel wilt terugsturen, kunt u als adres Vismarkt 14, 9711 KS, Groningen opgeven. Bij afgifte van uw pakket bij het postkantoor of PostNL ontvangt u een bewijs met daarop de trackingcode. Zorg ervoor dat u dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over uw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van uw retourzending is.

Wilt u een vervangend artikel?

Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere maat of kleur, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Een tweede optie is om het product dat uw wilt retourneren aan ons terug te sturen en op de retourbon aan te geven voor welk artikel u het wenst om te ruilen. Als u bij uw retour een nieuwe bestelling plaatst, brengt Decozusjes wel verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Zodra de terugzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. Binnen 14 dagen nadat u de producten ter retour heeft aangemeld wordt uw geld teruggestort of  u ontvangt een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.

Voorwaarden retourneren

  • U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 14 dagen, waarna de garantieperiode in werking treedt. Houdt u bij het retourzenden met onderstaande rekening:
  • Het bestelde product moet met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk) in de originele staat en verpakking zijn.
  • Het valt binnen de bedenktermijn van 14 dagen
  • Wanneer de producten beschadigd zijn tijdens het retour sturen (Bijvoorbeeld doordat u de producten niet goed heeft verpakt) worden deze wel geaccepteerd maar kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Algemene voorwaarden

Wanneer u besteld bij Decozusjes zal u instemmen met de algemene voorwaarden. Deze zijn te vinden onder het kopje "Algemene voorwaarden".